
Oppdrag 1: Her bur mini-Kong(l)en
Gjennom filmen har me vorte kjende med Skogens Kong(l)e (Håvard Lilleheie)
som undrast og undersøkjer korleis eit tre verkar. Tenk dykk følgjande:
Mini-Kong(l)en har komme på besøk til skogen deira like ved skulen. Han er ikkje lett å sjå,
for mini-Kong(l)en er berre nokre centimeter høg og sit høgt oppe på ei grein.
Han slår ut med armane og seier: – Denne skogen vil eg passa på ei stund!
Det er berre eit problem. Mini-Kong(l)en har ikkje nokon stad å bu. De må ut og hjelpa han!
Gå ut i skogen og leit etter ein fin stad der mini-Kong(l)en Håvard kan busetja seg. Bruk blad, pinnar,
kongler og andre materiale de finn og lag ein bustad til han. Mini-Kong(l)en treng eit hus og ønskjer
seg ein hage der han kan leika og slappa av.
Klikk her for ein utskriftsvennleg PDF-fil av Oppdraga
Kompetansemål
Norsk
- trinn
- uttrykke tekstopplevingar
gjennom leik, song, teikning,
skriving og andre kreative
aktivitetar
- trinn
- utforske og formidle tekster
gjennom samtale, skriving, leik,
rørsler og andre kreative uttrykk
Naturfag
- trinn
- utforske og skildre observerbare
eigenskapar til ulike objekt,
materiale og stoffer og sortere
etter eigenskapar
- trinn
- designe og lage et produkt
basert på ein kravspesifikasjon
Kunst og handtverk
- trinn
- planlegge og konstruere i
naturmaterialer etter inspirasjon
fra samisk og lokal byggeskikk
- trinn
- gjennomføre kunst- og
designprosesser ved å søke
inspirasjon, utforske
mogelegheiter, gjere val og lage
eigne produkt
- trinn
- bygge og eksperimentere
med stabile konstruksjonar
Ressurser:
Naturens mangfold – Lære med Skogen
Oppdrag 2: Bladforma til trea
I Noreg veks det rundt 30 ulike treslag. Besøk nærskogen/parken og sjå på alle trea som lev der. Bruk bladkartet og sjå om du finn tre med dei ulike forma på blada.
- Sorter alle blada som klassen har samla etter forma på blada.
- Finn talet av blad med same form.
- Rekn ut andelane av blad med same form i brøk eller prosent.
- Lag statistikk som viser resultata i til dømes søylediagram eller kakediagram.
- Finn også ut kva artar blada er henta frå.
- Lag til slutt ein plakat eller liknande som viser resultatet av arbeidet, gjerne med ein kreativ vri.
Kompetansemål
Matematikk
- trinn
- ordne tal, mengder og former ut frå eigenskapar,
samanlikne dei og reflektere over om dei kan
ordnast på fleire måtar - utforske, teikne og beskrive geometriske figurar
frå sitt eige nærmiljø og argumentere for måtar
å sortere dei på etter eigenskapar
- trinn
- lage rekneuttrykk til praktiske situasjonar og
finne praktiske situasjonar som passar til
oppgitte rekneuttrykk
- trinn
- representere brøkar på ulike måtar og omsetje
mellom dei ulike representasjonane
- trinn
- logge, sortere, presentere og lese data i tabellar
og diagram og grunngi valet av framstilling - representere og bruke brøk, desimaltal og prosent
på ulike måtar og utforske dei matematiske samanhengane mellom desse representasjonsformene
Naturfag
- trinn
- presentere funna sine og skildre korleis
eleven har komme fram til dei - utforske og skildre observerbare egenskaper
til ulikeobjekter, materialer og stoffer og sortere
etter egenskaper
- trinn
- bruke tabeller og figurar til å organisere data, lage
forklaringar basert på data og presentere funn
Kunst og handtverk
- trinn
- vise fram og presentere objekt gjennom
utstilling eller samling
- trinn
- formidle og vise fram eige arbeid gjennom utstilling
Ressurser:
PLAKATER: Trær i Norge – Lære med Skogen
Tegninger og skjemaer til bruk i undervisningen – Lære med Skogen
Oppdrag 3: Treet fortel
Besøk nærskogen eller ein park. Finn eit tre som du synast er spennande eller fint å sjå på. Gå ein runde i området rundt treet og leit etter spor av menneskers ferdsel.
- Tenk deg at dette treet og dei næraste trea rundt, får forteljarstemme. Dei snakkar saman
om ei hending, som dei har opplevd med menneske og friluftsliv. - Teikn eller ta eit bilete av trea.
- Skriv forteljinga og set den inn i snakkeboble(r) på teikninga (eller fotografiet).
- Presenter biletet og forteljinga for dei andre i klassen og gjennomfør ei avstemming
på kva historie som skal representera klassen.
Kompetansemål
Norsk
- trinn
- skildre og fortelje munnleg og
skriftleg - skrive tekstar for hand og med
tastatur - bruke store og små bokstavar,
puntum, spørsmålsteikne og
utropsteikn i tekstar og samtale
om eigen og andres tekstar - lage tekstar som kombinerar
skrift med bileter
- trinn
- skildre, fortelje og argumentere
munnleg og skriftleg og bruke
språket på kreative måtar. - skrive tekstar med funksjonell
handskrift og med tastatur
- trinn
- skrive tekstar med funksjonell
handskrift og med flyt på
tastatur - skildre, fortelje, argumentere
og reflektere i ulike munnlege
og skriftlege sjangrar og for
ulike føremål - skrive tekster med tydelig
struktur og mestre sentrale
regler for rettskriving, ordbøying
og tegnsetting - leike med språket og prøve
ut ulike verkemidlar og
framstillingsmåtar i munnlege
og skriftlege tekstar
Kunst og handtverk
- trinn
- studere form gjennom å teikne,
måle og fotografere
- trinn
- teikne form, flate og rom ved
hjelp av verkemidlar som
kontrastar, skugge, proporsjoner
og perspektiv
Ressurser:
Skog på timeplanen | Treets dagbok
Quiz (valgfritt)
Ledig tid? Vi har laget en quiz basert på filmen som klassen kan løse hvis dere ønsker. Dette er helt valgfritt og ikke en del av oppdraget.
NB! Skal ikke leveres inn.
Klikk her for nedlastbar PDF-fil av Quizen
Om arrangørene:
Arrangør er Skogselskapet i samarbeid med Skogkurs, som har lang erfaring med å lage oppgaver og skoleskogdager for grunnskolen.


Har du spørsmål, kontakt oss på kongle@skogselskapet.no
Kong(l)e for en dag er sponset av Sparebankstiftelsen DNB, og er gratis for skolene å delta på. Sparebankstiftelsen DNB støtter både lokale tiltak og nasjonale initiativer i Norge. Siden 2002 har vi bidratt med over 10 milliarder kroner til allmennyttige formål.
Premien er sponset av Høyt og Lavt klatreparker og Brusletto.



